Mias Oas

2011-08-04
19:59:00

PROJEKT: One man's trash - another woman's treasure
Ja, jag erkänner. Jag är en garbage lady! Jag tar hand om andras skräp.

Jag tar hand om prylar som jag kan ha nytta av. Efter en tvätt och målning eller fixar är sakerna som nya. Det har hänt att folk har ställt halva bohag bredvid soptunnorna när de flyttar och jag tycker bara att det är sådant slöseri att slänga sådant som är helt.

Här är några exempel:

Sött fat med blommor Vit dammsugare
Bild 1:
Sött fat med blommor. Perfekt till romantiska stugan.
Bild 2: Dammsugaren var grön/grå. Jag testkörde den och ja, den funkade! Skurade upp den ordentligt och sprejmålade vit. Perfekt till stugan när vi har dragit in el. Skulle annars ha köpt en ny dammsugare dit. Till och med oanvända dammsugarpåsar hängde med!

Soprumsfynd: soffbord Expressen Leva & Bo 2007 romantisk inredning
Bild 1: Soffbordet togs direkt ut till stugan. På den här bilden var inte golvet inlagt, men jag ska ta en bättre bild. :)
Bild 2: Fotat ett inredningsreportage från Leva & Bo i juni 2007. Kanske går att göra något liknande med mitt sopfynd? Hitta en dekor att fästa under bordkanten. En extra skiva under bordet borde inte vara så svårt att såga till. Har gjort det en gång förut. :)

Andra sopfynd:
En verktygslåda - med verktyg i!
En oöppnad flaska växtnäring
En kasse full med städgrejor och rengöringsmedel (bland annat två oöppnade flaskor såpa)
Ett fult slitet bord som jag målade svart och satte plast med mosaikmönster på.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: