Mias Oas

2011-04-21
22:49:40

110421 Har beställt utbyggnad till stugan!
För en vecka sedan beställde vi utbyggnad till kolonistugan. Så här kommer stugan att se ut när den är utbyggd:
Sorselestugan 20 kvadrat
Ritning

Fast vår är ju målad med Falu Rödfärg så vi måste väl måla utbyggnaden i samma färg. Slamfärg är tydligen väldigt svårt att få bort för att måla med oljefärg. :(

Hade helst velat måla den vit med gröna fönsterfoder eller tvärtom. Det finns en grön slamfärg, men den är mörkare än den jag vill ha.

Imorgon ska vi kanske åka ut till lotten för att se om all snö har tinat bort. Har inte varit där på två veckor. Spännande att se om kanske någon liten lökväxt spirar... :)
Kommentarer:
#1: Rebecca

Jag har googlat litegrann och även om det är lite krångligt så verkar det inte omöjligt att byta färg på stugan.

http://www.alltomtradgard.se/forum/view-thread.xml?thread_id=820047&forum_id=13

2011-04-22 @ 09:19:37
#2: Maria

Ah, jag har också kikat på den sidan. Det ska borstas och grejas, men nu börjar jag fundera på om det är bra att köra rött ändå... Grannens staket som gränsar mot vår tomt är röd och stugorna runt ikring är också röda, så det kanske är snyggt att köra samma?



Hade planerat rosa växter mot stugväggen: rosor och löjtnantshjärta och det blir inte så himla snyggt mot röd vägg, men jag såg att löjtnantshjärtat även finns i vitt... Nåja, jag ska fundera lite till på hur mycket jag kommer att orka göra... :)

2011-04-24 @ 18:00:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: