Mias Oas

2010-09-11
20:15:15

100911 Bye bye Praktlysing!

Praktlysingen fick åka idag... (den stod bredvid kranen) Nu får den ge näring åt komposten istället.
Det känns lite sorgligt ändå. Ogräs kan jag döda utan samvete, men den här var så livskraftig och ganska fin trots allt. Jag har verkligen försökt lära mig tycka om den, men det gick bara inte.

Praktlysingen fick åka.
Här skulle jag vilja bygga en kattrymmarovänlig mur mot grannen, med en dörr för att komma åt kranen.

HALLONBUSKAR
Har beskurit hallonbuskarna idag och tänkte testa att flytta de skott som växt upp överallt. Överlever de så blir jag glad och om de inte gör det så har jag inte förlorat något... Enklare än att försöka flytta gamm-buskarna. :)

Har beskurit hallonbuskarna
Hallonbuskarna

PLATTLÄGGNING AV GÅNGSTIGEN FÄRDIGT!
Det känns i armbågarna att jag har skyfflat stora mängder tung jord senaste dagarna! Mikael la färdigt gångstigen idag så jag kunde äntligen börja plantera de växter som ska omge den. :) Började med att klippa ner och flytta Humlen som tidigare växte mot stugan. Det blev en planta på var sida av portalen:
Plattläggningen är färdig
Nere till höger skymtar hallonplantan som ska starta en hallonhäck från gångstigen till gränsen mot grannen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: