Mias Oas

2010-09-05
21:18:26

100905: Dagens experiment
Har haft riktigt härligt väder i helgen. Trots att det är september och trots att det är Norrland. :)

Efter en tur till Byggmax för att köpa marksten och lunch hemma så åkte vi ut på lotten och kavlade upp ärmarna.

Testade att plantera gräsremsor som jag har hackat bort framför bron. Det ska ändå bli gräsmatta här.
Dagens experiment: Testade att plantera gräsremsor som jag har hackat bort framför bron. Det ska ändå bli gräsmatta här. Funkar det så funkar det. :)

Idag har jag hjälpt Mikael med gångstigen. Det är betydligt roligare än att skrapa målarfärg...
Har fyllt på med två kärror sand idag och fyllt upp jord på sidorna.
Har stöttat upp sandunderlaget med jord på sidan eftersom marken sluttar här och vi vill att stigen ska vara någorlunda vågrät. Passade på att rensa runt plantorna och plantera en blomma samtidigt. :)

Hittade några småpotatisar i jorden. :)
Hittade några småpotatisar i jorden. :)

Sedan måste man förstås få lite snabb energi. :)
Efter jobb kommer fika. :)
Kommentarer:
#1: Anna

Vad det händer grejer nu! Det ser ut att bli riktigt fint med den nya gången :)

2010-09-07 @ 10:10:13
#2: Maria

Tack! Det ska bli skönt när den är klar så man slipper klampa genom jordgubbsplantorna. Fast jag har gått en del på sanden också för att få den riktigt kompakt. Egentligen ska man väl skaka ner sanden eller låta den sätta sig, men när nu Mikael är så entusiastisk över att få den klar så vill jag uppmuntra det. :)

2010-09-07 @ 19:32:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: