Mias Oas

2010-09-04
21:18:10

100904 En härlig dag på lotten
Har haft en otroligt härlig dag på lotten. Efter några veckors kyla kröp temperaturen upp till 15 grader. (Fast på lotten är det vindstilla och termometern på stugan sa 21 grader...) Mikael har jobbat med gångstigen, jag har skrapat en solstol som ska målas om och plockat rabarber och vinbär till kräm.

Penséerna har inte begripit att de är vårblommor och att det är september nu. Lika glad är jag för det. :)

Rödvinbärsbuske säljes eller bytes
Rödvinbärsbuskarna dignar av bär. Plockade 1,5 liter på nolltid precis innan vi cyklade hem. Det känns ändå för mycket med tre rödvinbärsbuskar så vi ska göra oss av med två stycken. Se säljes/bytes. 

Lavendeln har tagit sig rejält trots att jag inte hunnit plantera ut den. Drev upp den från frö i våras. :D
Lavendeln har tagit sig rejält trots att jag inte hunnit plantera ut den. Drev upp den själv från frö i våras. :D

Malvan har jag också dragit upp från frö och den är ju så vacker nu i september!
Malvan har jag också dragit upp från frö och den är ju så vacker nu i september!

Finlands vita ros
Finland vita ros är inte lika vacker nu... Ser ut som nypon...

Humlen vill ta över stugan igen. Snart kommer humlen att få flytta till portalen.
Humlen vill ta över stugan igen. Snart kommer humlen att få flytta till portalen vid gångstigen...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: