Mias Oas

2010-10-11
10:36:34

101010 Buskflytt

I förmiddags tog vi med matsäck och cyklade till lotten. Underbart klart höstväder, sprakande färger. Tanken var att vi bara skulle fika  och sen cykla hem igen, men när jag satt vid stugväggen och tittade mot redskapsskjulet kände jag att jag måste få testa en idé innan vintern.

Det slutade med att jag flyttade några buskar och en hög växt som är nerklippt här till höger. (Tror det kan vara en astilbe, men är inte säker...)


Gräslöken till vänster ska flyttas och längre till vänster har jag tänkt en hallonhäck.

Buskarna ska bilda en bakre vägg, en hallonhäck en vänstra vägg och redskapsboden den högra. I det här "rummet" ska en bänk stå. Det blir säkert skönt att kunna sitta där i skugga med kall dryck en varm sommareftermiddag...

PLANER FÖR FRAMSIDAN
Inte så bra Photoshopat men man får ett hum om hur jag tänker:
- Stugan utbyggd (fönster saknas mot gången)
- Gräsmatta framför
- Bänk för morgonsol


Så här ser det ut idag:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: