Mias Oas

2010-10-02
21:02:01

101002 Beskärning av vinbärsbuskar & rönn


Det har varit en underbar oktoberdag på lotten! Gott sällskap i form av min goda vän Rebecca med pojkvän, fika, en massa prat och skratt. Solen behagade dessutom hålla sig framme större delen av tiden. :)

Vi fick hjälp att beskära vinbärsbuskarna. Rödvinbär ska tydligen beskäras lite försiktigare än svarta, ca 1/3 in på årsskottet. Det var en massa döda grenar längst in i buskarna som R. plockade bort. Fick också hjälp att ta ner ännu en gren på "fulrönnen" vid entrén, som jag tycker bara blir finare för varje beskäring. Rönn ska vara ett träd. Inte en buske! :) Det blev många lass med skottkärran...

Ikväll har jag gjort en skiss till ansökan om utbyggnation av stugan. Ansökan ska jag lämna i föreningsstugans brevlåda om jag hinner ut till kolonin efter de två loppisar som är på Ersboda imorgon. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: