Mias Oas

2010-11-15
18:24:37

Projekt: Nytt högtalarskydd
Katterna hade klöst sönder tyget på högtalarskydden.
 
Katterna har klöst sönder högtalarskyddet.
Före: trasigt grått tyg
Jag tog ett par gamla trasiga strumpbyxor, tvättade och klippte till lagom storlek och klämde tillbaka ramen.
Efter: svart tyg från strumpbyxa!

Här är min lösning: Jag tog loss ramen från högtalaren och plockade bort det gamla grå tyget. Sedan tog jag ett par (rena) gamla trasiga strumpbyxor och klippte till lagom storlek, drog dem över ramen och klämde tillbaka ramen på högtalaren. Det gick på ett kick!

Efter-bilden är lite dock lite missvisande eftersom blixten gjorde att tyget ser mer genomskinligt än vad det är.
Kommentarer:
#1: Rebecca

Vilken skillnad det blev! du får experimentera med ett par spetsstrumpbykor ovanpå ;-)

2010-11-16 @ 07:54:41
#2: Maria

Ja, jag tänkte på ditt förslag med rött... :) Med tanke på hur snabbt kissarna kommer att klösa sönder det och hur enkelt det var att byta, så skulle jag kunna ha olika färger under året. Fynda billiga strumpor i roliga färger, med spets eller mönster och byta. Rött till jul, grönt till våren, vitt på sommaren... :)

2010-11-16 @ 11:48:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: