Mias Oas

2010-11-15
19:23:49

Mina katter
Fanny & Alexander

Fanny
Fanny älskar att sova i sovrummet när hon får vara ifred för Oskar.

Hösten 2007 såg jag en jättesöt sköldpaddsfärgad tjej på Djurskyddet Västerbottens hemsida och blev kär på en gång! Är lite svag för sköldpaddsfärgade honor och har haft två stycken tidigare. Tänkte att det vore trevligt för vår gammpojke Rasmus med sällskap på dagarna när vi var på jobben.

Bakgrund: Fanny hittades tillsammans med sin bror Alex i en plastpåse på en soptipp. De hamnade hos Djurskyddet Västerbotten och döptes till Mimmi & Musse. Jag ringde Djurskyddet som sa att de måste få komma till samma hem. När jag dessutom fick veta att kissarna bodde i ett jourhem i nästa trappuppgång så var det som klart och spikat. Det var liksom menat att de skulle komma till oss! Jag bestämde tid med jourhemmet och fick komma och titta. Fanny gömde sig, men Alex kikade fram och då var det klippt även där! Jag blev störtförälskad i denna stilige cremefärgade kille med vita strumpor och stora mörka ögon som var en kopia av "Puss in Boots" i Shrek.

Eftersom de kom till oss i juletid när vi tittade på filmen "Fanny & Alexander" så var namnen givna. Två syskon som hade haft det lite svårt.

Oskar i ryggsäcken
Oskar aka Ozzy-Prince of Darkness. Liten men naggande god och charmar sockarna av vem som helst.
Oskar
Min älskade Rasmus lämnade oss efter 16 år tillsammans. Rasmus fick en tumör i munnen som veterinärerna missade. Efter några månaders försök med antibiotika fick han somna in. Ca ett år senare såg jag en kille på Djurskyddets hemsida som bodde på Ålidhem. Det blev ett besök till värdhemmet och kärlek vid första ögonkastet! Fast han ignorerade mig och valde Mikael. Han föredrar fortfarande Mikael och älskar att tugga på skägg. :) Världens charmigaste lilla kille.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: