Mias Oas

2010-05-23
16:23:55

Kulturnatta 22 maj
Igår var det Kulturnatta. Var inte riktigt på humör, hade hellre stannat hemma och slappat framför en bra film, men det blev trevligt ändå.

Governor Andy & Inna Style Band
Ett gäng på tre killar som spelade trummor på Rådhusscenen. Mycket medryckande! Hade jag inte varit en stel tråkig svensk, eller om jag hade haft sällskap så hade jag nog dansat med också som de som stod närmast scenen gjorde. Jag nöjde mig med att sjunga med. Dansa får man väl göra hemma där ingen ser en! :P


Serve Somebody
Ett kristet rock/soul/bluesband på Freja på Folkets Hus. Sångaren hade jättehärlig röst! Som en blandning mellan Jay Kay från Jamiroquai och... ehh Joe Cocker ungefär. (Kanske en dålig jämförelse men kommer inte på något bättre...)


Glenn Gordon
GG spelade både på Renmarksscenen och utanför Burmans musik. Skön musik med bra gung.




Bröderna Rongedal
Höjdpunkten var bröderna Rongedal som är fantastiska sångare. Av repertoaren var det dock bara ett fåtal låtar som jag verkligen gillade och där var Earth Wind & Fires "September" favoriten. :D


Aschanska villan
Mötte upp med sambon som hade varit på Scharinska och fixat ljus som hans firma hade hyrt ut. Vi gick till Aschanska där han jobbat tidigare under dagen och tog en öl. Eller rättare sagt, jag gav bort min öl till en kompis kompis som dök upp.

Vi satt ute en stund och frös innan killarna skulle se alternativ modevisning med latexbrudar. Det var jag inte så intresserad av. Var trött, frusen, hade ont i fötterna och dessutom nykter. :)

Cyklade hem och avslutade natten med två avsnitt av "12 Kingdoms", en kopp te och en chokladkaka.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: