Mias Oas

2010-06-27
21:30:26

Loppis på koloniområdet

Satte upp en lapp på anslagstavlan om en gemensam loppis vid föreningsstugan. En chans att bli av med saker/byta saker samt grannsamvaro. Jag var lite sent ute så det blev bara jag som stod och sålde, men jag fick ju ändå träffa många grannar. :) Intäkten blev inte stor, men vi blev av med lite saker som fanns i  stugan och resten kör vi på Myrorna imorgon.

Solstolen följde med tillbaka till lotten. Ska måla om den och byta tyg, bara jag hittar någon som kan hjälpa mig sy. ;)

Jag hjälpte en granne bära saker till hennes lott och passade på att fota lite hur de hade gjort:
Inspiration från en grannes tomt
Rabattkant av stora stenar

Inspirerad av en grannes kantlösning på rabatt
Rabattkant av cementblock(?)

 
Deras stuga var jättefin inuti, med en rejäl köksdel och två rum i vinkel. Glömde fota i stugan, men trädäcket fick jag med i alla fall. Vi funderar på att göra något liknande nästa år, så det är jättebra att kolla runt hur andra har löst det. Man skulle ha känt en snickare... :)


Under tiden fick jag hjälp av min goda vän Anna som beskar rosenhallonen.
Rosenhallonbuskarna är beskurna.
Efter loppisen och en sen lunch började jag städa stugan. Det var lite enklare utan alla saker. Städade och diskade allt på diskbänken, så gott det gick, för det är lite knepigt att komma åt.
Vi kommer nog att byta ut köksdelen så småningom, men tills vidare får det räcka med att ha städat där.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: