Mias Oas

2010-06-05
16:49:51

Rapport från fasadrenoveringen...
Skyddsnätet till byggställningen utanför balkongen stjäl mycket ljus. Pratade igår med den projektansvarige angående hur mycket jag måste tömma på balkongen. Han sa att huvudsaken var att hantverkarna kommer åt den vägg som de ska åtgärda (dvs varifrån jag tog detta foto).
Halva balkongen tömd pga Bostadens fasadrenovering.
Halva balkongen tömd. Alex och Oskar trängs på blomhyllan och längtar tills deras klösträd är på plats igen. :)

Pionen klarade nog inte övervintringen. :(
Pionen tar sig nog inte i år tyvärr, trots ny jord. :( Eller kanske just pga jordbytet.


Luktärten däremot är ett säkert kort och växer så det knakar.


Lavendeln är klen men jag hoppas den tar sig.


Förra veckans krukfynd för 20:- på loppis var ju tvungen att fyllas med något. Slängde ner gräslök och två miniväxter som höll på att kola. Jag tror att miniväxterna egentligen vill ha sandblandad jord, men dör de så planterar jag något annat. :)


Squashen och pumpan är ännu två loppisfynd från förra veckan, men med ny kruka för 99:- och ny jord så blev det inte så billigt i slutänden... :) De har åtminstone inte slokat efter omplanteringen.


Hål i rabarberbladen. Katterna eller insekter? Ingen som vet...


Det här tror jag dock att katterna är skyldiga till...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: