Mias Oas

2010-07-20
19:54:31

Planterat häck och flyttat plantor med monsterrötter!
Idag fick jag hjälp av min kompis Rebecca som kan mycket om blommor och blader. Hon kom med många bra förslag om rabatter, hjälpte mig att flytta monsterplantor, beskära rönnen och hjälpte oss också tömma ful-komposten som vi ska plocka bort. (Det finns en mycket bra gemensam kompost på området så man behöver inte spara skräp på sin gård.)

Planterade brunört framför kirschkålen. Om den tar sig blir det nog riktigt fint.
Planterade brunört framför kirschkålen, i bakgrunden syns daggkåpan som har flyttats för att ge plats åt liljor:

Planterade en rosa blomma och en fläckig lågbladig sak:


Gulhäcken planterade jag dock igår:

Flyttat plantor lite för att få en gul häck där den gamla gångstigen var, samt inför en sittplats mot stugan. Det ser lite magert och snett ut än så länge, men jag hoppas plantorna till vänster tar sig.

Här är häcken, bakifrån sett. Gruset från den gamla gångstigen ska rensas bort så fort vi hittar något att lägga det i. Alla hinkar är fulla av grus redan...
Här är häcken, bakifrån sett.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: