Mias Oas

2010-08-14
22:16:54

Plantbytardag på lotten + 50-årskalas

Tycker att jag har bytt till mig riktigt bra saker:
- En trolldruva mot en syren och löfte om rosskott.
(Bilder på syrenen kommer snart. Dagens foton blev inte bra)
- Åkerbär mot två myntasorter:
Planterat mynta i krukor och grävt ner i jorden för att den ska bli lätt att flytta och inte sprida sig för mycket.
Planterat myntan i krukor och grävt ner i jorden för att den ska bli lätt att flytta och inte sprida sig för mycket.

Det har verkligen varit extremvarmt idag. Efter att ha varit på lotten några timmar och svettats bort allt smink åkte vi på 50-årskalas för en jobbkompis. Kände mig inte så fräsch, men jag har också varit sjuk i veckan så jag får väl skylla på det. :)

En massa go-mat, go-kladdkaka och trevligt sällskap senare åkte vi tillbaka till lotten för att plantera om smultron och rabarber.

Rensade inför rabarberplanteringen.
Nyplanterade smultron till vänster. Rensade bort ogräs inför rabarberplanteringen. Strax efteråt kom världens skyfall!!!


Mikael har förberett grunden till gångstigen. Imorgon ska vi åka och köpa stenplattor på Byggmax.

Luktärten har tagit sig bra. :)
Luktärten har tagit sig bra. :) Hann aldrig plantera den i jorden så den har fått stå i sin kruka hela sommaren, men den verkar ju trivas ändå.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: